CLIENT ALERT

October 2021
   

 

Need more info?
Please contact;

Zihni GÖNEN

Partner
zihni@gonen.com.tr



Selin Tümer

Associate
s.tumer@gonen.com.tr



Gonen Law Office Çukurambar Mahallesi,
1480. Sk. Besakule
No:2A/17
Çankaya/Ankara 06510

T +90 (312) 286 34 06

W gonen.com.tr

Rekabet Kurulu Tarafından 4054 Sayılı Rekabetin Korunması Hakkında Kanunun 9. Maddesi Kapsamında Trendyol Hakkında Geçici Tedbir Uygulanmasına İlişkin Açılama Yayımlandı

 

Rekabet Kurulunun 29.07.2021 tarihli ve 21-36/487-M sayılı kararı ile DSM Grup Danışmanlık İletişim ve Satış Ticaret AŞ (Trendyol) hakkında 4054 sayılı Rekabetin Korunması Hakkında Kanun’un 4. ve 6. maddelerinin ihlal edilip edilmediğinin tespiti amacıyla başlattığı Rekabetin Korunması Hakkında ön araştırma sonucunda Trendyol geçici olarak suçlu bulundu.

Ön araştırma neticesinde Trendyol’un kullandığı algoritma ile kendi markası ve ürünlerini öne çıkardığı ve kendi markalarının pazarlama stratejisi oluşturulurken dijital pazaryerindeki platformdaki üçüncü satıcıların faaliyetlerinden elde edilen verilerden yararlanıldığı ve bu suretle diğer satıcıların ürünlerine karşı haksız avantaj sağladığı tespit edildi.

Bu tespitlerinin ardından Rekabet Kurumu; Trendyol’un algoritma ve kodlama aracılığıyla yaptığı ayrımcılığa son vermesine yönelik Geçici Tedbir Kararı yayınladı. 4054 sayılı Kanun’un 9. maddesinin dördüncü fıkrası uyarınca Trendyol’un algoritmalar aracılığıyla haksız avantaj sağlama ve üçüncü satıcıların faaliyetlerinden elde ettiği verileri kendi markaları lehine kullanımına yönelik davranışlardan kaçınması gerekecek.


Trendyol’un çok kategorili pazaryeri platformlarında sahip olduğu yüksek pazar payı ve bunun yanında platformda kendi markası ve dağıtım sistemiyle birlikte oluşturmuş olduğu yapı göz önüne alındığında pazarda tekelleşmesine dair bir endişe oluşması söz konusudur.

 

With the decision of the Competition Board dated 29.07.2021 and numbered 21-36/487-M, a preliminary investigation was initiated in order to determine whether the 4th and 6th articles of the Law on the Protection of Competition No. 4054 have been violated or not on by DSM Grup Danışmanlık İletişim ve Satış Ticaret AŞ (Trendyol).

At the end of the preliminary investigation, it has been determined that Trendyol highlights its own brand and products with the algorithm it uses, and while creating the marketing strategy of its own brands, the data obtained from the activities of the third sellers on the platform in the digital marketplace is used, thereby providing unfair advantage against the products of other sellers.


Following these determinations, the Competition Authority; issued interim measures to end the discrimination created by Trendyol through algorithms and coding. Pursuant to the fourth paragraph of Article 9 of the Law No. 4054, Trendyol will have to refrain from taking unfair advantage through algorithms and using the data obtained from the activities of third vendors in favor of its own brands.

Considering Trendyol’s high market share in multi-category marketplace platforms, as well as the structure it has created on the platform with its own brand and distribution system, there is a concern about its monopolization in the market.